donderdag 5 april 2012

Subsidies en advertenties...

Subsidies en advertenties... Als dat geen geweldig duffe titel is, dan weet ik het ook niet meer.

Maar goed, een woordje uitleg: de heren en dames van het Vlaams Fonds der Letteren (alias VFL) hebben hun beslissingen genomen m.b.t. de werksubsidie-aanvragen (categorie: stripverhalen) voor 2012. En - zoals ik wel verwacht had, aangezien ik geen uniek scenario doorspeelde, maar een bewerking van Hector Malot's 'Alleen Op De Wereld' - voor mij waren er geen subsidies weggelegd.

Op zich geen ramp, al wil ik er wel even bij vermelden dat de ongelooflijke administratieve rompslomp die het VFL vraagt van een stripauteur bij het indienen van een dossier (karakterschetsen, uitgewerkte pagina's, volledig scenario, persoonlijk dossier en CV, etcetera, etcetera...) buiten alle proportie zijn, zeker wanneer dan blijkt dat deze aanvraag wordt geweigerd. Uren en dagen werk, and nothing to show for it.

Nogmaals, uit de grond van mijn hart: geen ramp, wel tijdsverlies. Met andere woorden: ik dien de komende jaren geen aanvraag meer in. Tenzij ze hun tijdverslindende aanvraagdossier een beetje inperken. Niet dat het VFL er wakker van zal liggen, maar toch. ;-) Sommige mensen hebben ook nog werk én een leven buiten het striptekenaarschap, hé. :-)

Beter nieuws dan op het Alexander-front: in Brabant Strip Magazine van Maart 2012 stond deze knappe advertentie & fotoreportage (van Strip Turnhout nog) én ondertussen is het album ook verdeeld naar de stripspeciaalzaken.


Ik wil bovendien ook gerust verklappen dat ik met scenarist Barcas aan het brainstormen ben over een volgende Alexander-strip: een echt avonturenalbum in de lijn van Slof & Slemper, Asterix, De Blauwbloezen,... Maar dan wel minder goed getekend, natuurlijk. ;-)

Dit alles met de bedoeling om - hopelijk - verder te bouwen op de inleidende gagstrip van 2011 en zo een komische avonturenreeks op te bouwen. We'll see: fingers crossed!

Ik houd jullie op de hoogte!

Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten