dinsdag 25 juni 2013

Vorderingen: strips, illustraties en ontwerpen...

Nog eens een update voor mijn miljoenen fans in Khoudistan en ver daarbuiten... :-)

Op stripvlak ben ik nog steeds bezig met scenarist Barcas aan het tweede album van Alexander De Grote. Dit avonturenalbum is nu voor ongeveer 28 blz af (grotendeels ook ingekleurd). Tussendoor hebben we héél veel tijd gestoken in het ontwerpen van een promo-map en in het contacteren van uitgeverijen. Nu, het zijn moeilijke tijden in de stripwereld (strips drukken en verdelen kost veel geld maar de opbrengst is niet altijd navenant) en dat merken wij ook... Da's niet altijd motiverend, en soms is de kritiek moeilijk te slikken, maar we blijven uitgaan van onze eigen sterktes en doen door - vol goede moed en met volle goesting.

Maar we zijn nog in onderhandeling met enkele uitgeverijen en hopelijk komt er spoedig toch nog iets uit de bus: we houden jullie op de hoogte. Als beloning voor alle geduld: alvast nog een voorsmaakje...




Tussen het lesgeven en het teken- en PR-werk  (voor 'Alexander') door, maak ik regelmatig ook nog de tijd om verder te werken aan mijn 'Alleen Op De Wereld'-project. Een deadline staat daar niet op maar - en ik denk dat je dat kan zien - ik werk er wel aan met veel plezier: misschien dat een publicatie van 'Alexander 2' ook wel een toekomstige uitgave van dit project kan bespoedigen? We kunnen maar dromen, hé.

Hier nog wat platen in potlood en inkt...



En tenslotte heb ik onlangs nog een nieuw zandtapijt ontworpen als stadstekenaar voor de stad Lommel: altijd leuk om een (ditmaal toeristisch) ontwerp te maken dat door vakkundige en getalenteerde mensen op enorm formaat (11 op 5,5 meter) wordt uitgevoerd. Ik ben reuze benieuwd naar het uitgewerkte resultaat!

Hier al een stukje van het ontwerp!



Over een paar dagen begint het verlof: perfect om terug grote vorderingen te maken op stripvlak: we gaan er tegenaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten