zaterdag 21 mei 2011

EMJ 2011: live illustraties

Op zaterdag 30 april heb ik live-striptekeningen gemaakt tijdens de happening van het Europees Muziekfestival voor de Jeugd (in Neerpelt, in het Dommelhof).
Een samengesteld orkest onder leiding van Xenophon Kelsey bracht het stuk 'De Bremer Stadsmuzikanten'. Martijn Claes, een geweldig getalenteerd zanger en performer uit Neerpelt (en toevallig een oud-leerling van mij), zorgde voor de vertelling en de zang. Aan de vele positieve reacties te horen vormde de muziek, de zang en de tekening een mooie combinatie! Elk aspect gaf zeker een  meerwaarde aan het stuk: het was erg leuk om te doen en iets wat ik in de toekomst zeker nog zie zitten... Ik houd enorm van muziek en de combinatie van live performance met live illustraties spreekt ook het publiek blijkbaar toch wel aan.

Op mijn youtube-kanaal en hieronder  kan je de video-opname van dit concert bekijken: veel komt mijn bijdrage (de illustraties) wel niet echt in beeld, maar soit - het geeft een mooi sfeerbeeld...



Hierbij alvast ook één foto van net voor en één foto van tijdens het optreden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten